صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
بخشدار کومله :

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و همکاری با بخشداران در حمایت از سرمایه گذاران

بخش کومله شهرستان لنگرود با داشتن ۱۸روستا جلگه ای و کوهپایه ای یکی از زیبا‌ترین،پرجاذبه ترین و دیدنی‌ترین مناطق استان گیلان است و بر اساس آخرین آمار در سال ۹۵ این بخش حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت داشته که این تعداد هم اکنون افزایش یافته است .

به گزارش صدای خاک، با این معرفی کوتاه جهت آشنایی بیشتر با « محسن کشاورز بخشدار کومله » به گفتگو نشستیم که در ادامه ماحصل این مطلب را می‌خوانید.

بخشدار کومله در گفتگو با پرتو خبر مردمان بخش را بسیار فهیم، فرهنگی و باسواد توصیف کرد واظهار داشت: مردمان تلاشگر و زحمتکش این بخش اکثر درآمدشان به کشاورزی برنج ،چای ،مرکبات و ابریشم وابسته است.

محسن کشاورز یکی از ظرفیت های صنعتی این بخش را وجود کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور سپید ماکیان در حاجی سرای بخش کومله عنوان نمود و افزود : کار اجرایی این پروژه بزرگ در سال ۹۹ آغاز شد که با اعتبار بالغ بر نهصد میلیارد تومان فاز اول آن افتتاح شده و در حال حاضر ۲۵۰ نفر مشغول بکار هستند و با اجرای فاز بعدی زمینه اشتغال حدود ششصد نفر از جوانان عزیز همین منطقه را مهیا خواهد ساخت

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته که در سمت بخشدار بخش کومله مشغول خدمت هستم همواره حمایت از کشاورزان ، سرمایه‌گذارن بویژه در حوزه گردشگری را در الویت کاری خودم قرار دادم و پیگیر مسائل و دغدغه های آنان هستم
وی سپس از دغدغه های همیشگی بخشداران استان گیلان بویژه شهرستان لنگرود در حوزه تامین آب زراعی و آب شرب صحبت کرد و افزود با توجه به اینکه این شهرستان در انتهای آبرسانی سد سفید رود واقع شده ما نیازمند تدابیر ویژه استقلال در تامین آب زراعی هستیم و اقداماتی از جمله لایه روبی انهار ، تجهیز و تکمیل و بهسازی پمپاژها ، لایه روبی آبندان ها و.. را اولویت کاری خود قرار داده ایم .

وی تامین اعتبار برای روکش آسفالت و اجرای طرح هادی و بازنگری طرح هادی را از دیگر نیازمندی‌های روستاهای بخش کومله برشمرد و گفت طی این سه سال ۴ طرح هادی در روستاهای سالکویه بالا ، مریدان ، خالجیر ،کیاگهان اجرا شد و امیدواریم با اجرای این طرحها با شتاب بیشتری انجام شود چرا که موجب ماندگاری مردم در روستاها و افزایش تولید و رونق اقتصادی خواهد شد.

وی از احداث زمین چمن مصنوعی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در روستای ملاط خبر دارد و گفت تمام هزینه های احداث این پروژه مهم از محل داخلی دهیاری ملاط تامین می‌شود و با افتتاح آن در دهه فجر امسال شاهدرضایت جوانان و ورزش دوستان منطقه خواهیم بود .
در همین راستا با توجه به اینکه یکی از مطالبات بالحق مردمان بخش کومله برخورداری از سالن ورزشی مناسب بود لذا برای تحقق این امر پیگیری های فراوان از سمت بخشداری و شورای بخش انجام شد و زمینی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته و اکنون عملیات اجرایی آن در ملاط آغاز شده است.
وی بازارچه ملاط و ایجاد اشتغال ۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار را یکی از ماندگار ترین کارهای سال های گذشته عنوان نمود و از ابتکار جالب مسئولین وقت قدر دانی کرد و گفت در سال گذشته نیز این بازارچه به عنوان نمونه استانی به وزرات کشور معرفی شد .

وی در پایان سخنانش گفت : حدود ۱۸ سال از عمر کاریم را در سمت های مختلف در بخشداری کومله سپری کردم و از سه سال گذشته تا کنون نیز به عنوان بخشدار این بخش ایفای نقش می‌کنم و معتقدم که باید دو مقوله کشاورزی و گردشگری حمایت ویژه گردد و تسهیلات متناسب در اختیار این قشر گذاشته شود امیدوارم همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی با بخشداری همکاری کنند تا ما نیز بتوانیم به نحو مطلوب پاسخگوی مردم باشیم.

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۸۹۹۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۸     ساعت: ۱۶ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024