صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افتتاح پروژه منابع طبیعی شهرستان لنگرود با اعتبار ۵۵۰میلیون تومان به مناسبت هفته دولت

طی مراسمی در پنجمین روز از هفته دولت پروژه آبخیزداری منابع طبیعی لنگرود با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان افتتاح شد

به گزارش صدای خاک، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنگرود با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : پروژه آبخیزداری در روستای دهجان بخش اطاقور در راستای مدیریت حوزه های آبخیز و نیل به اهداف آبخیزداری صورت گرفته است .

محمد محمدی افزود : به جهت جلوگیری از حوادت طبیعی و وقوع بحران‌ها؛ منابع طبیعی اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در مناطق حساس و پرخطر ازلحاظ رانش و ریزش زمین و سیلاب را بعنوان اقدام موثر و پیشگیرانه در اولویت برنامه کاری قرار داده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبخیزداری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح شد در راستای این سیاست کلان اجرا شده است، افزود: این پروژه با تخصیص اعتبار 550میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود و به حجم 250 متر مکعب از نوع بندهای گابیونی بر روی رودخانه دهجان بخش اطاقور احداث شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در جلوگیری و کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی همچون سیل و فرسایش و رانش زمین اهمیت بسیار دارد ، یاد آور شد :در این زمینه مطالعات چندین طرح آبخیزداری نیز در شهرستان انجام شده است که درصورت تامین و تخصیص اعتبارات ؛ اداره منابع طبیعی پتانسیل اجرایی لازم را دارد .

وی افزود: امیدوارم با تخصیص اعتبارات مناسب چه در سطح شهرستان و چه از محل اعتبارات ملی بتوانیم پروژه‌های آبخیزداری بیشتری در مناطق پر خطر و حساس بویژه بخش اطاقور اجرا کنیم.

محمدی همچنین خواستار همراهی و مشارکت‌های مردمی به خصوص جوامع محلی در حفاظت و صیانت از عرصه های ملی (جنگل و مرتع) شهرستان گردید.

ا

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۸۹۹۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۸     ساعت: ۱۶ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: کشاورزی       زیرسرویس: کشاورزی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
  • ١٢ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 16 2024