صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
همزمان با روز وقف انجام شد؛

توزیع ۳۰۰ کیلوگرم شکر میان مددجویان رودبارقصران و لواسانات

رئیس کمیته امداد رودبارقصران و لواسانات از توزیع ۳۰۰ کیلوگرم شکر اهدایی اداره اوقاف و امور خیریه میان خانواده های تحت حمایت این اداره خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،جهاندار آقامحسنی فشمی،رئیس کمیته امداد رودبارقصران و لواسانات،گفت: در نشستی که به مناسبت 27 صفر، روز وقف با امیرحسین ولی زاده،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودبارقصران و لواسانات برگزار شد، این اداره 300 کیلوگرم شکر برای توزیع میان خانواده های تحت حمایت این نهاد در رودبارقصران و لواسانات اهداء کرد.

وی افزود: در همین راستا این میزان شکر اهدایی در بسته های 5 کیلوگرمی میان 60 خانواده تحت حمایت این اداره توزیع شد.

آقامحسنی فشمی بیان کرد: ارزش این میزان شکر اهدایی 5 میلیون و 400 هزار تومان برآورد شده است.

شایسته ذکر است؛ سابقه نامگذاری یک روز در سال با نام وقف به سال‌های اولیه انقلاب برمی‌گردد که نمایندگان امام خمینی (ره) در سازمان اوقاف و امور خیریه دهه آخر صفر را به نام «دهة وقف» نامیدند.

بنابراین روز بیست و هشتم صفر، به این دو مناسبت، بهترین روز برای نامگذاری وقف انتخاب شده است. زیرا اولا سالروز ارتحال نبی گرامی‌اسلام (اولین واقف) است و ثانیا مصادف با سالروز شهادت سبط اکبر حضرت امام مجتبی (ع) «اولین متولی موقوفات امیر المؤمنین (ع)» است. ولی از سوی دیگر با توجه به عظمت روز بیست‌وهشتم صفر که روز مصیبت و عزاداری سید انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) است از این رو یک روز قبل از آن، یعنی ۲۷ صفر به نام روز وقف نامیده شد و از سال ۱۳۷۶ روز ۲۷ صفر با عنوان «روز وقف» به تقویم رسمی کشور وارد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۲۱۷۷۹۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۱۲     ساعت: ۱۵ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024