صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار
گزارش عملکرد رئیس صمت شهرستان لنگرود

بیان گزارش عملکرد شش ماهه اداره صنعت، معدن و تجارت

در راستای تحقق ضرورت ارائه گزارش شفاف ،رئیس صمت شهرستان لنگرود به بیان گزارش عملکرد شش ماهه اداره صنعت، معدن و تجارت به مردم پرداخت.

به گزارش جهانی پرس، احمد پوروطن-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود با اشاره به اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته طی مدت ۶ ماهه نخست سال جاری از واحدهای صنفی مختلف این شهرستان، تعداد کل تخلفات کشف شده ۴۴۴ مورد بوده که پرونده تخلف برای آنها تشکیل و جریمه به مبلغ بالغ بر صد وسی میلیارد سیصد و شصت ودو میلیون و ۸۰۲ هزار ریال جریمه و جهت بازرسی و صدور رأی قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند .

بازرسی و نظارت بازار
علی اصغر محمددوست با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۲۵۱ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند ،افزود : نسبت به نیمه اول سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: عمده بازرسی‌ها توسط گشت‌ مشترک (بازرسان صمت، اتاق اصناف، فرمانداری، تعزیرات، بهداشت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نیروی انتظامی) با اتحادیه‌های ذیربط در حوزه مواد غذایی، نانوایی، مرغ، گوشت قرمز و همچنین بنا به مقتضیات زمانی مانند اجرای طرح‌های نظارتی اقلامی مانند پوشاک، کیف، کفش، لوازم التحریر، میوه و تره‌بار، لوازم آرایشی و بهداشتی و قنادی‌ها بوده است‌.

محمددوست خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ مورد بازرسی‌، ۱۹۰ مورد پرونده‌ تخلف  جریمه مربوط به نانوایی‌ها است‌.

واحدهای اشتغال
وی با اشاره به حوزه اشتغال‌زایی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری با ۴۲۳ ثبت در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند.

بررسی حوزه معادن

وی با اشاره به معادن لنگرود اذعان داشت :
در این خصوص همکاری با سایر ادارات جهت سهولت در امر صدور مجوزهای مربوطه در ارتباط با لایروبی رودخانه ها ،اظهار و آببندانها و صدور ۳ مجوز از طریق استان انجام گرفت.

مورد دیگر صدور مجوز های زیر ۱۰۰۰تن مربوط به جاده سازی و پی کنی ساختمان در مناطق شهری و روستایی و صدور ۶ مجوز در سال‌جاری بود

وی ادامه داد : همکاری با دادستان محترم شهرستان جهت معرفی متخلفین حمل غیر مجاز خاک از رودخانه ها و کوهها و ارائه ۳ گزارش در موضوعات فوق به دادستان از دیگر اقدامات این حوزه بود .

*حوزه صنعت *

رئیس صمت لنگرود در ادامه این گزارش به عملکرد در بخش صنعت اشاره کرد و در این باره گفت : افتتاح طرح توسعه شرکت اشکان تجارت آرام در رسته تولید لوازم التحریر که با حضور استاندار محترم درهفته دولت با احیاء واحد راکد و سرمایه گذاری ۸۹ میلیاردتومان و اشتغال ۱۷۰ نفر به بهره برداری رسید .

در همین بخش بهره برداری خط تولید ویفرشرکت کلوچه سازی جوادیان با اشتغال بیش از ۲۰ نفر را داشتیم.ضمن اینکه
بازدیدهای دوره ای و متفاوب از واحدهای صنعتی و رفع مشکلات آنها در خصوص حوزه انرژی (برق و گاز و آب )و مشکلات تامین اجتماعی و انعکاس موارد دیگر به مرکز

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۶۹۲۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۸     ساعت: ۹ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024