صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
کشاورزی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دهمین جشنواره با عطر بهار نارنج در کومله برگزار شد

دهمین جشنواره ملی بهار نارنج کومله هم با استقبال بی نظیر مردم از اقصی نقاط کشور و با تلاش های بی وقفه شهرداری کومله برگزار شد شاید یکی از دلایل حضور باشکوه مردم در این جشنواره، برنامه‌های ویژه‌ای بود که طی چهار روز متوالی برنامه ریزی شده بود این برنامه ها متنوع و شاد هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت خاصی داشت و هر کدام از آنها برگزاری مسابقات ملی شطرنج، کشتی گیله مردی و ورزشی‌های آئینی و سنتی جالب و دیدنی بود

ه گزارش صدای خاک، علاوه بر آن‌ شاهد  حدود ۷۰ غرفه عرضه صنایع دستی و تولدیات غذایی سالم بودیم که  همه اینها  به نوبه خود در  هویت بخشی آداب و رسوم و توسعه گردشگری گیلان بسیار موثر واقع گردید .

 شهردار کومله  در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت : با وجود سختی های برگزاری جشنواره ها اما بدلیل اینکه تاثیر فراوانی در شناسایی خرده  فرهنگ های  گیلان و ظرفیت های منطقه دارد  ، باید ادامه یابد، لذا همت اعضای شورای اسلامی و شهرداری کومله  برهمین بنا بوده است که  برای تشویق عزیزانی که در حوزه بهار نارنج و مشتقات آن تلاش می‌کنند برنامه ریزی داشته باشیم.
دکتر مهدی پور اظهار داشت : جشنواره بهار نارنج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان توانستیم این جشنواره را تداوم داده و سال گذشته این جشنواره ثبت ملی شد و امسال نیز با عنوان دهمین جشنواره ملی بهار نارنج میزبان گردشگران و شهروندان بودیم.
دکتر منوچهر مهدی پور  با بیان اینکه برای نخستین بار جشنواره بهار نارنج امسال به مدت چهار روز برنامه ریزی شد، گفت: بعد از تجربه برگزاری این جشنواره در چند سال گذشته، تلاش کردیم تا ضعف‌های سال‌های گذشته را شناسایی و کمبودها را برطرف کنیم تا شاهد برگزاری پرشورتر این جشنواره در سال جاری باشیم که الحمدالله موفق هم شدیم .
شهردار کومله تصریح کرد: در روز اول جشنواره برای کودکان و نوجوانان با حضور هنرمندان صدا و سیما، در روز دوم جشنواره غذا و کاپ شطرنج پیش انجام شد، جشن ملی بهار نارنج در روز سوم برگزار شد و در روز چهارم نیز مسابقات کشتی گیله مردی با حضور پهلوانان گیلان و مازندران برنامه ریزی شده است. مهدی‌پور با بیان اینکه در روز دوم این جشنواره ملی، دومین دوره مسابقات شطرنج سریع در سالن ورزشی فاطمی برگزار شد، افزود: در این دوره از مسابقات ۱۸۲ شطرنجباز ا۵ استان‌های گیلان، اردبیل، قزوین، زنجان، مازندران، تهران حضور داشتند .
به گفته شهردار کومله، هر جشنواره ای هدفی را دنبال می‌کند  این جشنواره با معرفی  آداب و سنن مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود  که از قدمت دیرینه برخوردار بوده  یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است ، همچنین  معرفی خرده فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه وآشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بهار نارنج است .
مهدی‌پور درباره دور نمای برگزاری  جشنواره افزود :  جشنواره ملی بهارنارنج کومله  فضای شاد را برای شهروندان فراهم میکند و  در اینده  با برنامه ریزی  و حمایت همه جانبه مسئولان موجب تحول اقتصادی،  کارآفرینی و توسعه گردشگری در شهر کومله  خواهد شد .

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۹۸۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۲۳     ساعت: ۲۳ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی       زیرسرویس: فرهنگی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


تصاویر مرتبط
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024