به گزارش صدای خاک از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در جلسه شورای راهبردی سازمان ثبت احوال، با تاکید بر اینکه در حوزه برنامهریزی سازمان نیاز به تحول داریم تا شاهد خروجی مهم و اثربخش باشیم، اظهارکرد: باید با برنامهریزی صحیح و اصلاح فرآیندها گامهای موثری در جهت ارتقا سازمان برداریم.
'شناسایی نیازهای سازمان برای برنامههای سال 1402
وی افزود: از هم اکنون باید برای سال 1402 برنامه داشته باشیم تا بر اساس آن نیز در قانون بودجه 1402 اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی نمائیم. درواقع باید نیازها را شناسایی کرده تا بدانیم چه اقداماتی باید صورت گیرد و سال 1402 را براساس امورات جدید و منابع مناسب، پیش ببریم.
تحول در ثبت احوال و تحقق نظام هویتی هوشمند هدف اصلی است
دکتر کارگر در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سازمان ثبت احوال پیشرو در استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در کشور است و این امر را در تمام بخشهای سازمان حاکم کرده است.
معاون وزیر کشور، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مهم و مفید صورت گرفته در سازمان ثبت احوال کشور، گفت: این تحولات علاوه بر کمک به دستگاههای اجرایی برای جامعه و مردم نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
وی بر لزوم تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک به عنوان مهمترین برنامه سازمان ثبت احوال تاکید کرد.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصص و دانش در ثبت احوال منحصر به فرد است، افزود: تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک و ارتقا سطح سازمان در کشور هدف اصلی ماست که این امر با همت، تلاش، همیاری و همکاری تمامی کارکنان سازمان محقق خواهد شد.
معاون وزیر کشور در ادامه بر استفاده از فناوری و ارتقای ارائه خدمات به صورت الکترونیک را یادآور شد و ادامه داد: راه اندازی مجدد صدور کارتهای هوشمند ملی، اقدام در جهت اصلاح فرآیندها و ساماندهی امور، توجه ویژه به برنامه ریزی منابع انسانی، بررسی جهت اصلاح ساختارها، برگزاری کلاسهای آموزشی و توانمندسازی همکاران و همچنین شفاف سازی و عدالت محوری و کارسنجی و توزیع متناسب نیرو برخی از برنامههایی است که تاکنون در جهت ارتقای سطح سازمان به آنها پرداخته شده است و به جدیت می بایست دنبال گردد.
شناسایی افراد توانمند برای مناصب مدیریتی
دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در این جلسه ضمن اشاره به اقدامات لازم جهت ساماندهی وضعیت پستهای مدیریتی در ادارات کل استانها بر شناسایی افراد توانمند برای مناصب مدیریتی تاکید کرد.
گفتنی است، موضوعاتی از قبیل روحیه جهادی، مسئولیت پذیری، مهارتهای ارتباطی، داشتن روحیه تیمی، آینده نگری، هدفگرایی و تعهد سازمانی و نظارت و کنترل به عنوان ضرورت انتخاب افراد از مواردی بود که رئیس سازمان ثبت احوال به آن اشاره کرد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، معاون وزیر کشور ضمن معرفی علی اکبر مرادی به عنوان ذیحساب و مدیرکل جدید امور مالی سازمان ثبت احوال کشور از زحمات کامبیز خزلی قدردانی نمود.